SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENȚĂ A PERSOANELOR MĂRGINENI

Descriere activitate:

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor al Comunei Mărgineni are următoarele principale atribuții:

  1.  întocmește, păstrează, ține evidența, în sistem de ghișeu unic, certificatele de stare civilă, cărțile de identitate și cărțile de alegător;
  2. înregistrează actele și faptele de stare civilă, precum și mențiunile și modificările intervenite în statutul civil, în domiciliul și reședința persoanei, în condițiile legii;
  3.  întocmește și păstrează registrele de stare civilă, în condițiile legii;
  4.  întocmește, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, precum și orice mențiuni făcute pe actele de stare civilă și pe actele de identitate, în condițiile legii;
  5. actualizează, utilizează și valorifică Baza de Date Locală, care conține datele de identificare și adresele cetățenilor care au domiciliul în raza de competență teritorială a serviciului public comunitar respectiv;
  6. furnizează, în cadrul Sistemului Național Informatic de Evidență a Populației, datele necesare pentru actualizarea „Registrului Național de Evidență a Persoanelor” (R.N.E.P.)
  7.  furnizează, în condițiile legii, la solicitarea autorităților și instituțiilor publice centrale, județene și locale, agenților economici ori a cetățenilor, datele de identificare și de adresă ale populației;
  8.  constată contravențiile și aplică sancțiuni, în condițiile legii;
  9.  ține registrele de evidență pentru fiecare categorie de documente eliberate;
  10.  îndeplinește și alte atribuții stabilite prin reglementări legale.

 ELIBERAREA CĂRŢII DE IDENTITATE

Actul de identitate este documentul care se eliberează cetățeanului român și care face dovada identității, a adresei de domiciliu și, după caz, a adresei de reședință a titularului acestuia. Acest document se eliberează începând cu vârsta de 14 ani. Prin act de identitate se înțelege cartea de identitate, precum și cartea de identitate provizorie și buletinul de identitate, aflat în termen de valabilitate. Buletinele de identitate, eliberate în condițiile legii, rămân valabile până la preschimbarea lor în totalitate.

CAZURILE ÎN CARE SE ELIBEREAZĂ O NOUĂ CARTE DE IDENTITATE

  • la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
  • în cazul schimbării domiciliului, a denumirii sau a rangului localităților și străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înființării localităților sau străzilor;
  • în cazul deteriorării actului de identitate;
  • în cazul distrugerii, pierderii sau furtului actului de identitate;
  • când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului ;
  • în cazul anulării ;
  • în cazul schimbării sexului;
  • în cazul atribuirii unui nou CNP;
  • pentru preschimbarea buletinului de identitate.

Important!

Persoanele care au deținut, anterior, un act de identitate, trebuie să-l predea lucrătorului de evidentă a populației, dacă nu a fost pierdut, furat ori distrus.

 Solicitanții sub 18 ani vor fi însoțiți obligatoriu de un părinte sau de reprezentantul său legal.